De nieuwe A4 kan niet achterblijven op technisch vlak dacht Audi, daarom brengen ze de G-tron techniek die we al kenden van de A3 over naar hun gloednieuwe middenklasser.
De G-tron techniek, beter bekend als rijden op aardgas, is al even in de configurator van Audi terug te vinden, voorlopig enkel bij de A3. Bij de A3 beschik je over 110 pk en 220 Nm koppel op de vooras uit een 1.4 TFSI. Die zorgde niet voor de beste prestatie, maar was voor Audi voldoende.
Voor deze nieuwe A4 hebben ze echter voor een andere krachtbron gekozen. In de A4 G-tron schuilt de 2.0 TFSI in het vooronder met 170 pk.
De aardgastank is vervaardigd uit carbon en plastiek en kan 19 kg aardgas opslagen onder 200 bar druk. Het verbruik op aardgas is minder dan 4 kg per 100 km bij rustig rijgedrag en in combinatie met de gewone benzinetank zouden afstanden tot 950 km mogelijk moeten zijn. Hiermee komt de g-tron verder dan een A4 met de 2.0 TDI ultra.
Over het prijskaartje voor deze gasontbrander is nog niets duidelijk, wel is geweten dat hij enkel in de Avant versie gaat verschijnen. Voor de geïnteresseerde koper is het nog wachten tot halfweg 2016.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois