Hyundai wil potente i30 N in Frankfurt laten zien

hyundai-i30-n-spec-spyshot

Zo'n Hyundai i30 met turbo is allemaal goed en wel, maar toch willen ze bij Hyundai nog iets straffer op de weg zetten. Niet voor niets houden ze zich tegenwoordig bezig. Dat de N-reeks geen loze marketingpraat blijft, zou Hyundai op het salon van Frankfurt laten zien met de Hyundai i30 N.

Die i30 N moet een weerwoord bieden aan de krachtige VW Golf R en zijn kornuiten. Dat ze daarom niet gewoon de 186 pk sterke i30 Turbo pimpen kan je wel raden. Volgens het Australische GoAuto zal de krachtigste Hyundai i30 ooit 300 pk en 383 Nm ontwikkelen. Dat laatste bij 2.000 rpm, het eerste zowat 1.000 toeren later.

Om dat spul naadloos op de weg over te brengen zou Hyundai wel een heel pak wijzigingen doorvoeren. Niet alleen krijgt de i30 All Wheel Drive en een dikkere 2.0 motorisatie, ook zou hij al op een nieuw platform staan, wat hem een volledig andere auto maakt. Dat laatste is niet helemaal zeker en het blijft ook de vraag of Hyundai een concept car dan wel een productieversie zal voorstellen in Frankfurt.

Derniers articles publiés

Commentaires (7)

Laisser un commentaire
Hans Worst 01:19
Portrait de Hans Worst

Ik rijd nu zelf in zo'n i30. Had vroeger nooit kunnen denken dat ik notabene ooit een Hyundai zou kopen. Ben er heel erg tevreden over. Beste verhouding prijs-kwaliteit-uitrusting heb je bij dit merk. Ben erg benieuwd waar Hyundai over pakweg 10 jaren zal staan, want dit merk blijft met reuzensprongen vooruit gaan.

PoePoe 13:00
Portrait de PoePoe

Beste prijs/kwaliteitverhouding? Bij Kia beter uitgerust voor't zelfde of zelfs soms minder geld incl. garantie..
Als volgens jou zeggen het merk met reuzensprongen blijft vooruitgaan wilt dit toch zeggen dat ze nu vér achterstaan dan, niet?
Ik heb inderdaad wel nog nooit iemand horen klagen bij Hyundai, enkel over het verbruik bij sommige benzinevarianten.
De i30 is een knappe verschijning, voelt en is is toch wel een heel stuk lichter en lichtvoetiger dan bv. een budget Duitser, blijft een ver verschil, beetje karakterloos, maar hier schijnen ze hard aan te werken.
Misschien zoals je zegt over 10jaar, ja dan zijn ze misschien op niveau van Dacia ofzo...

PoePoe.

Marc Landau 00:48
Portrait de Marc Landau

Wat een onzin kraam jij allemaal uit, Poepoe. Heb jij overigens al een rijbewijs? Zou je niet beter wat verder sleutelen aan je opgefokt brommertje?

PoePoe 11:29
Portrait de PoePoe

Niet persoonlijk worden, houd je aan het topic svp ;-)

Optimus 22:46
Portrait de Optimus

Een Dacia is een budgetvoertuig , ziet eruit als 14 in een dozijn, Spartaans vanbinnen, uitstraling van een vuilzak.
Geef mij dan toch maar een hyundai als het moet...

PoePoe 11:37
Portrait de PoePoe

Daar heb je helemaal gelijk in, ik doelde op het statement dat Dacia ondertussen heeft gemaakt. Oerdegelijke goede (verouderde) techniek, simpel en relatief weinig ingewikkelde zaken die stuk kunnen gaan. Iedereen weet ondertussen dat je bij Dacia geen kat in een zak koopt, zelfs als budgetvoertuig.
Hyundai heeft ondertussen een goede naam, degelijke mechaniek, maar het blijft licht en karakterloos rijgedrag, je betaalt ook méér dan die, slechts als voorbeeld genoemde Dacia.
De reden om toch een Hyundai te kiezen ipv Dacia zou voor MIJ ook écht niéts meer zijn dan dat die er toch wel echt een stuk knapper uitziet..

PoePoe.

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités