5 redenen waarom BMW een M3 Touring moet maken

bmw-m3-touring-rendering_01

De geruchtenmolen draait weer op volle gang, want volgens de laatste productie ervan zou BMW op het autosalon van Frankfurt dit najaar de M3 Touring tonen. Bevestigen kunnen we dat nieuws niet, al kunnen we de boekhouders van de constructeur uit München een extra stimulans geven om het licht voor zo'n stationwagenvariant toch maar op groen te zetten.

De M3 is één van de meest iconische wagens van BMW doorheen de jaren. Een model dat er in veel maten en vorm kwam, maar nooit als stationwagen. Misschien wordt het stilaan tijd om daar verandering in te brengen, de M5 was er vorige generatie tenslotte als Touring. We geven de Duitse constructeur alvast 5 redenen mee waarom ze de M3 Touring best in productie nemen.

1: Geen enkeling meer

Vroeger was het simpel, de M3 was er als sedan, coupe en cabrio. Ondertussen hebben die laatste twee varianten een naamsverandering ondergaan naar M4. Waardoor de meest bekende vorm van de M3, de coupe, eigenlijk niet meer beschikbaar is. Er bestaat dan ook geen vrees meer dat ze de M3-benaming gaan bezoedelen met een stationwagen.

2: Praktischer

Het voordeel van een performante stationwagen is duidelijk: stukken meer plaats in ruil voor een marginaal slechtere rij-ervaring. Want laat ons eerlijk zijn, het merendeel van de huidige M3-eigenaars gaat niet elke week richting circuit. Die paar extra kilo's zullen in de realiteit dus niet gevoeld worden, de extra stouwruimte wel.

bmw-m3-touring-rendering

3:Audi en Mercedes plagen

Audi heeft al jaren de RS4 Avant, Mercedes al jarenlang de C 63 AMG Break. Het is dus gek dat BMW nooit op de proppen is gekomen met de M3 Touring. Zeker omdat ze daardoor toch wat klanten kunnen afsnoepen van hun rechtstreekse concurrentie...

4: De tofste driving station?

Bij de M-divisie slagen ze altijd om zeer evenwichtige voertuigen te creëren. Wagens die je hopen plezier geven zonder je elke bocht van kant te willen maken. In die zin kan de M3 Touring misschien wel eens de tofste stationwagen zijn voor 'drivers'.

5: Het momentum hoog houden

Met de komst van zo'n M3 Touring zou BMW terug de spotlight zetten op heel het M3/M4 gamma. Waardoor klanten die niet eens in de markt zijn voor een stationwagen misschien wel terug de M4 Coupe ontdekken en besluiten er ééntje te kopen.

Wat vinden jullie? Moet BMW een M3 Touring maken?

Derniers articles publiés

Commentaires (4)

Laisser un commentaire
Carlos 11:59
Portrait de Carlos

Dat snap ik nog steeds niet waarom dit nooit uitgebracht is. Zeker met die premium strijd zou het logisch zijn om deze nu wel uit te brengen.
Je kan/kon via een Duitse tuner (naam ontspringt me...) een "M3" touring krijgen :-). Maar dan zat je met een M5 blok voorin...

BertR. 13:16
Portrait de BertR.

Ik zit eerder te wachten op een Renault Mégane RS Grandtour... maar dat is iets anders natuurlijk.

Glenn 03:44
Portrait de Glenn

Als ik me niet vergis hebben ze ooit een rijdend prototype van een E46 touring gemaakt, waarom die nooit in productie is gekomen is me een raadsel. En een station een slechtere rijervaring bieden? Eén van de leukste wagens die ik ooit heb gehad was een E36 318i touring: geen pk monster, maar met het extra gewicht dat vanachter lag + de iets hardere achterophanging = dikke lol :-)

Kevin De Smet 10:43
Portrait de Kevin De Smet

Sorry maar een hot wagon is gewoon raar, één van de meest belangerijke factoren van een snelle vak zijn de looks, de designtaal die spreekt "ik ben snel." en een wagon heeft de looks van een oma of soccormom mobiel. En daar mag je dan nog 400pktjes insteken vanvoren het blijft een conflicterend design. Misschien ben ik te traditioneel? Lol

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités