Honda gooide de prijzen van de heetste Civic ooit in de openbaarheid. Met 34.000 euro-stukken heb je voldoende om deze hot hatch met duivelse vleugelspoiler bij de dealer buiten te rijden.
Voor dat geld tikt de 2.0 VTEC Turbomotor na op jouw oprit, nadat je met veel schwung de 310 pk (bij 6.500 rpm) en 400 Nm (bij 2.500rpm) de sporen hebt gegeven. De goedkoopste is hij dan misschien niet, met een 0-100 km/u-tijd van 5,7 seconden kroont hij zich tot de vlotste, en de topsnelheid is met 270 km/u ook de hoogste in deze categorie, die van de voorwielaangedreven hot hatches.
Maar snelheid en acceleratie zijn - zeker in dit segment - niet de belangrijkste factoren. Daarom bouwt Honda een '+R'-modus in, dat de respons van verschillende chassis- en aandrijfsystemen verbetert. De motor reageert sneller, omdat de koppelverdeling is veranderd naar een agressievere en meer op prestaties gerichte instelling. De besturing reageer beter op de input van de bestuurder en de demping van het nieuwe in vier standen verstelbare dempersysteem is ook met 30 procent verbeterd. Dit betekent dat de auto steviger aanvoelt en wendbaarder is voor betere prestaties.
Honda verwacht de Civic Type-R net na de zomer bij de dealers.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois