Mercedes vindt 'laserlichten' maar niets

mercedes-led

'Te complex en te duur voor wat ze zijn', dat denkt Mercedes van de laserlichten die je tegenwoordig bij Audi en BMW kan terugvinden. Het merk met de ster zet daarom volop in op de verdere ontwikkeling van LED-koplampen.

Weet je nog het laserlicht-spelletje van Audi en BMW halverwege dit jaar? Beide merken deden er alles aan om de eerste te zijn om de technologie op de markt te brengen. En Mercedes? Die keek toe vanaf de zijlijn en keek nog eens kritisch naar haar LED-koplampen. Met een visie blijkbaar, want hoewel je zou denken dat Mercedes stiekem ook laserlichten aan het ontwikkelen is, is niets minder waar. 'LED-technologie weet dezelfde prestaties te halen voor een stuk minder geld en zijn daarbij een stuk minder complex.'

Toch nog een verschil

Tot op een bepaalde hoogte moeten we de jongens uit Stuttgart gelijk geven, echter is het verschil met de laserlichten wel duidelijk merkbaar - ondergetekende deed begin dit jaar een ritje met een BMW 7 Reeks met laserlichten van de uitvinder ervan. Mercedes houdt het dus bij LED's, hopen LED's. Want hun nieuwe generatie koplampen zullen maar liefst 84 LED's herbergen. Ter vergelijking, in de huidige CLS zijn dat er maar 24. Daardoor is de verlichting nog zuiverder.

In de toekomst zullen we dan weer High Range LED terugvinden bij Mercedes. Die LED-grootlichten schijnen tot 600 meter ver indien er weinig licht is en geen tegemoetkomende verkeer.

De juist keuze van Mercedes om zich niet te mengen in het laserlichtverhaal?

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités