Audi heeft aangekondigd om geen gebruik meer te maken van hun Multitronic in nieuwe modellengeneraties. Daarmee komt een einde aan de Continu Variabele Transmissie (CVT) bij Audi.
Rond de eeuwwisseling kwam Audi naar buiten met de Multitronic. Een CVT met ketting - in plaats van een rubberen band - die versnellingen nabootst. Tot vandaag kan je hem nog vinden in een resem aan voorwielaangedreven Audi's. Denk dan aan de A4, A5, A6 en A7.
Binnenkort echter niet meer. 'Nieuwe generaties zullen de CVT links laten liggen en gebruik maken van een evolutie van de 7-Traps automaat met dubbele koppeling,' aldus Ralph Riegger, ingenieur bij het Duitse merk. De eerste wagen die er gebruik van gaat maken is waarschijnlijk de volgende generatie A4. Eentje waarvan we stiekem nog hopen dat hij dit jaar wordt voorgesteld.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois