Live in Genève 2014: Suzuki Celerio

suzuki-celerio-2014

Wie de markt van de supermini's afschuimde kwam de afgelopen jaren steevast de Suzuki Alto tegen. Suzuki vindt de naam tegenwoordig niet meer hip en kiest voor Celerio voor de opvolger.

De wagen verschilt ook danig van de Alto, hij is niet alleen 10 centimeter langer, hij is ook 6 centimeter gegroeid in de hoogte. Daardoor kon de wielbasis met zes centimeter toenemen. Die groei kwam niet alleen de inzittenden ten goede, ook kan je meer bagage meezeulen. De Suzuki Celerio is in staat 254 liter mee te torsen.


bekende motor

De motor werd dan weer niet gewijzigd. Suzuki houdt vast aan de 1.0 driecilinder met 68 pk. Een nieuwe versnellingsbak met minder wrijving en vermogenverlies zorgt voor de overbrenging. Volgens Suzuki is de Celerio goed voor een CO2-uitstoot van 85 g/km.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités