Live in Genève 2014: Hyundai Genesis

Hyundai-Genesis

Hyundai heeft hun gloednieuw Zuid-Koreaans vlaggenschip meegenomen naar Genève. Een aardig alternatief voor de Duitse Drie?

In Amerika kennen ze hem natuurlijk al langer. In 2012 werd zijn voorganger zelfs 'Car of the Year'. In Europa geniet de Genesis niet die bekendheid. Kans is groot dat je hier de benaming Genesis steevast associeert met de coupévariant. Daar willen de Koreanen nu verandering in brengen.



Hyundai-Genesis

De looks zitten alvast snor. Met een grille waar een Audi A8 jaloers op zou zijn, een voorbumper die geïnspireerd is op die van de BMW 7 Reeks en een achterkant die de best of Mercedes S Klasse en Lexus GS 450 h combineert. Waarmee we meteen de rivalen hebben opgenoemd. Toch is het geen flauw copy/ paste werk. De Koreaan behoudt zijn eigenheid en zeker door het Hyundai-logo te vervangen door ééntje dat van een Bentley lijkt gestolen zal je menig man in de straat verrassen in de straat.

Hyundai-Genesis

Binnenin is het ook op en top kwaliteit en rust, al voelt het stuurtje wat middelmatig aan. Maar goed, dat zijn problemen voor je chauffeur.

De grootste Hyundai is 4990 mm lang, 1890 mm breed en 1480 mm hoog. Daarmee is hij wel een stukje kleiner dan de Duitse slagschepen. Die gaan vlotjes over de 5 meter in lengte. Motorisch is er keuze uit een 3-liter V6 met 257 pk, een 3.3 V6 met 282 pk en een 3.8 V6 met 315 pk. Topper van dienst is een 5-liter V8 met 425 pk en 519 Nm aan koppel. Wat meteen ook de pijnlijke situatie van de Genesis duidelijk maakt voor Europa. Namelijk; geen diesel.

Een verkoopstopper ziet het er niet naar uit te worden, al hopen we er toch enkele van te zien opdoemen.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités