Hoewel mensen enorm geïnteresseerd zijn in de motorkap van de Focus is het vooral het front dat de grootste update heeft gekregen. Exit breedsmoel.
De gefacelifte Focus ziet er een stuk braver en serieuzer uit. Al is dat net zoals bij de nieuwe generatie Peugeot 308 geen negatieve kritiek. Integendeel zelfs, de Focus ziet er frisser uit dan ooit. Zowel de Vijfdeurs als de Clipper krijgen een front dat meer in tred loopt met de Mondeo en Fiesta.
Zo mogelijk nog belangrijker is het nieuwe interieur. Daar kreeg de middenconsole een frisse look waarbij in één keer vijfduizend knopjes overboord werden gesmeten. Die worden vervangen door een 8-inch infotainmentsysteem met Sync2.
Fun-to-drive-DNA
Ook het stuurgedrag is naar een hoger plan getild met de facelift. Dankzij de structurele stevigheid vooraan te verhogen, de geometrie van de wielophanging te herzien en een aangepaste stuurbekrachtiging rijdt de Focus preciezer dan ooit. Motorisch maakt de gloednieuwe 1.5 EcoBoost zijn opwachting. Die weet tot 180 pk naar de voorwielen te sturen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois