
Je kan de looks dan wel terugbrengen naar die van de ZOE, de technologie van het NextTwo prototype gaat nog een hele stap verder. Renault ziet het zelf als hun visie voor de autonoom rijdende elektrische auto in 2020.
Het prototype kan alvast zelf rijden zonder ingrijpen van de chauffeur tot een snelheid van 30 km/u, wat betekent dat je files en stadsverkeer moeiteloos door je auto zou kunnen laten trotseren, terwijl je zelf je baard scheert of je tanden poetst in de wagen.
stapels camera's
Om dit te kunnen bewerkstelligen maakt Renault gebruik van een heel legertje sensoren en camera's die de weg in de gaten houden. Die info wordt dan door een centrale unit doorgegeven aan de besturing, motor en remmen

zelfparkerend
Iets minder ingrijpend is het feit dat het prototype ook zelf kan parkeren, waardoor je hem kan laten parkeren in parkeergarages die dit systeem kunnen ondersteunen. Dat betekent minder tijd verspelen door parking te zoeken in die garages, maar dat betekent ook plaats besparen, want de bestuurder stapt uit vooraleer de wagen zichzelf gaat parkeren.

augmented reality
Renault bouwt verder nog 3G/4G/WiFi connectiviteit in, zet ook een Head Up-display in de auto en een augmented reality-systeem zorgt ervoor dat de navigatie-informatie geprojecteerd wordt op een real-time beeld van de weg.
Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 4 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 10 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 10 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 1 année