Volkswagen Polo facelift krijgt vooral nieuwe voorbumper

volkswagen-polo-facelift-2014

Volkswagen heeft het doek van de Polo facelift getrokken en wij dagen je uit om de verschillen met de pre-facelift te vinden, alvorens verder te lezen...

Want bij Volkswagen zijn ze dezer dagen niet zo revolutionair wat hun designs betreft. Daarom krijgt de Polo ook slechts wat minimale wijzigingen ten opzichte van het originele model. We zien een licht aangepaste voorbumper, gecombineerd met een grotere uitsparing van de nummerplaathouder. De koplampen krijgen dezelfde LED-omranding die de Golf al opsmukken. Binnenin krijgen we een nieuwe instrumentencluster met een vernieuwd infotainmentsysteem, dat in optie zelfs te koppelen valt met een smartphone waardoor je van internetfuncties gebruik kan maken.

volkswagen-polo-facelift-2014

handrem

Volkswagen pakt uit met standaard "Post-Collision Braking", een dure naam voor het automatisch activeren van de handrem na een aanrijding. Optioneel kan je kiezen voor Front Assist (dat ding dat waarschuwt als er plots een object voor je wordt waargenomen), City Emergency Braking, Driver Alert (voor wie vermoeid achter het stuur zit) en een Sport Select-ophanging.

volkswagen-polo-facelift-2014

extra vermogen voor GTI

Qua motoren kiest Volkswagen weer de bekende 1.0 driecilinder (ook terug te vinden in de Up!) en een 1.2 TSI met 90 of 110 pk. Later wordt deze motor vervangen door een 1.0 TSI met 90 pk en een verbruik van 4,1 l/100 km. De Polo GTI krijgt er 12 pk bij en is nu goed voor 192 pk, kwestie van het verschil met de SEAT Ibiza Cupra te laten zien. Bij de diesels moet je tegenwoordig kiezen voor een 1.4 TDI, met 75, 90 of 105 pk. De zuinigste versie verbruikt 3,2 l/100 km.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités