
Op het autosalon van Tokyo stelt BMW's huistuner Alpina zijn variant van de 4-reeks voor. En zoals het Alpina siert doet ze dat voordat BMW met een M4 komt en opnieuw doet ze vele twijfelen: nu de Alpina B4 of straks de M4?
De BMW Alpina B4 Bi-Turbo is niet alleen een mond vol, ook onder de kap zit het goed vol. Hij krijgt dezelfde configuratie als de B3 Bi-Turbo.
Wat dat wil zeggen? Een 3.0 liter twin-turbocharged zescilinder met 410 pk en 600 Nm vanaf 3.000 rpm. De sprint naar honderd trekt hij in 4,2 seconden, de topsnelheid ligt op 305 km/u.

Het blok wordt gekoppeld aan de gekende achttraps automaat die een officieel verbruik van 7,6 liter per 100 kilometer opgeeft. De CO2 uitstoot blijft op een aanvaardbare 177 g/km. En aangezien niemand gelooft dat je met een Alpina op zeven liter uitkomt, Alpina steekt het hand in het vuur dat het onder de tien liter kan. Ze zijn dus zelf ook best voorzichtig. Alpina zal de B4 aanbieden met zowel achter- als vierwielaandrijving.

Inzake looks is Alpina best voorspelbaar, al blijft de saus op elke BMW goed pakken. De klassieke en inmiddels legendarische 20 inchers, de vier uitlaatpijpen, nieuwe bumpers en in onze ogen wat minder geslaagde spoiler op de koffer. We missen wel de groen/blauwe stiksels binnenin.
Commentaires récents
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 1 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 1 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 3 mois
Officiel : la MG5 est un break électrique ! (2021)
Garde au sol plus élevée ? Au contraire, elle est très faible: 11,5 cm d'après MG...
Door Ponie Il y a 6 mois