Opels grootste model gaat alweer enkele jaren mee en dan is het traditioneel tijd voor een facelift. Tegenwoordig houdt dat in dat de LED-verlichting verfijnd wordt. Opel introduceert ook een aantal nieuwe motoren.
De koplampen en achterlichten krijgen bij een facelift vaak de meeste aandacht. Dat is hier niet anders. De boemerangvorm wordt ook in de achterlichten aangebracht, terwijl de LED-accenten in de koplampen tegenwoordig wat zuiverder ogen. Maar Opel heeft ook niet stilgestaan op technologisch vlak. De SIDI-motoren staan in bloei en de eerste SIDI-motor die we onder de kap van de Insignia zien is de 2.0 SIDI turbo met 250 pk.
Ook is er een 1.6 SIDI turbomotor met 170 pk. De 2.0 CDTI krijgt nu 120 of 140 pk. Andere varianten van de SIDI-motoren zien we terug bij de Cascada en de Zafira Tourer op deze stand. Ook in het interieur een aantal wijzigingen, waarvan de touchpad net naast de elektronische handrem de opvallendste moet zijn. Met die touchpad bedien je de vernieuwde infotainment console.
Tenslotte werd ook de volledige rijervaring verbeterd. De chauffeur kan nu genieten van een verbeterde ophanging en demping. Daarmee moet de Insignia er weer een aantal jaren tegen kunnen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois