tomtom 15:48
Portrait de tomtom

Over dat stilvallen na het schakelen naar tweede versnelling, zoals Jay Kay in Top Gear ooit zei wanneer Jezza beweerde dat de Porsche 911 GT2 een monsterlijke (in de negatieve zin) auto is: "Could it be that you weren't driving it properly?"

Het is 'ne nafte', dan moet je die niet rijden zoals een doffe turbodiesel! Eerst voldoende revven en dán pas schakelen... toch?

@Glenn: lees dan eens wat men te zeggen heeft over de Mazda SkyActiv-G-modellen: wegens geen turbo moeten die óók veel te hoog in toeren om deftig vermogen op te wekken, totaal niet aangenaam want vermoeiend, luid en niet afgestemd op schakellui rijden.

Als je toch schakellui wilt rijden, dan pak je een semiroyaalbedeelde turbobenzine: 150PS of meer, zoals de 1.5 Ecoboost van Ford, maar geen één liter koffiemolen die daarmee zoveel vermogen opwekt als een instapdiesel. Nooo sir.

Edit: na wat opzoekwerk blijkt dat de 1.0 turbobenzine van Kia totaal niet zo prettig rijdt als die in de Ford: de 1.0 Ecoboost heeft piekkoppel bij 2k toeren, terwijl de motor van Kia blijkbaar maar vanaf 4k. De motor van Kia heeft ook amper koppel onder de 2k toeren, wat de bewering in dit verslag zou kunnen staven: levensloos op lagere toeren. Helaas! Áls ik dan een goedkope auto met een koffiemolen zou kopen, was het wel een Ford. ;-)

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités