Hoe snel mag je nu eigenlijk rijden voor de flitspaal af gaat? Want de overheid hanteert toch een marge? Een nieuw omzendbrief van het college van Procureurs-Generaal moet duidelijkheid scheppen.
Die duidelijkheid moet er komen omdat de lokale politie tot nog toe zelf de 'foutmarge' mocht instellen tussen 6,7 of 9 kilometer per uur. Die marge wordt nu steeds op 7 kilometer per uur gezet, behalve op de autostrade. Simpel gezegd; in een zone 50 zal de flits pas afgaan als je 7 km/u te snel rijdt (57 km/u). Idem voor een zone 70 (77 km/u) en zone 30 (37 km/u). Op de autostrade wordt de marge iets opgetrokken, want daar zal je pas tegen de lamp lopen vanaf 129 km/u.
Gaat de flits af, dan bedraagt de minimumboete 53 euro, voordien was dat 50 euro. Vanaf 17 km/u te snel (bijvoorbeeld 67 in een zone 50) loopt de boete snel op per kilometer per uur te snel.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden