Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)

Dacia Jogger facelift update 2022 info belgie

Nog geen jaar oud, die Dacia Jogger. Toch rolt het Roemeense merk een facelift uit voor misschien wel één van de beste auto's van het moment. De reden? Dacia heeft tegenwoordig een nieuwe huisstijl en familiegezicht... en de Jogger moet uiteraard mee profiteren!

Het lijkt nog maar gisteren dat we voor het eerst de Dacia Jogger konden rijden (Rijtestvideo HIERZO). Toch steekt het nieuwste betaalbare ruimtewonder van Dacia in het nieuw. Al komt het er vooral op neer dat Dacia haar nieuwe huisstijl toepast op de (optionele) zevenzitter.

DC op de snuit

Zo heeft Dacia haar oude logo buiten gezwierd om plaats te maken voor een strakker kenmerk. Voortaan krijg je voorop de Jogger de letters "DC" te zien die via zilveren kettingen lijken verankerd aan de koplampen. Daarenboven zorgt nieuwe lakkleur Lichen Kaki voor een streepje mosgroen op de Jogger. Een bewuste keuze volgens Dacia om zo duidelijker te maken dat het merk ook anno 2022 nog steeds down to earth is.

Dacia Jogger facelift update 2022 info belgie

Verdere nieuwigheden moet je vooral met een vergrootglas gaan zoeken. Waardoor we misschien wel beter van een update, dan wel facelift spreken. Zo krijgt het stuur voortaan een nieuw logo (Dacia voluit geschreven in een strak lettertype) en profiteert het infotainmentsysteem van nieuwe - en tevens strakkere - visuals. Mechanische wijzigingen zijn er evenwel niet te vinden onder de kap. Waardoor de Jogger gebruik blijft maken van een 1-liter driecilinder turbobenzine met 110 pk en 200 Nm koppel. En nu hebben we stiekem terug een excuus om nog eens Jogger te rijden...

Laatst gepubliceerd

Reacties (14)

Plaats een reactie
Hayes 20:45
afbeelding van Hayes

Niet zo blij dat m'n vorige maand bestelde Jogger al verouderd is lang voor hij geleverd zal worden... (voorlopig eind november, maar gezien LPG problemen eerder 2023)

Techno Patat 03:27
afbeelding van Techno Patat

Krijg je niet direct de facelift dan? Ik zou het raar vinden dat ze de oude nog doormaken tot november als de nieuwe is voorgesteld… ze willen de nieuwe toch zsm in het straatbeeld denk ik dan?

Hayes 13:25
afbeelding van Hayes

Enkel nieuwe bestellingen vanaf 16/06 zouden het nieuw logo krijgen. IK snap het zelf niet want ze geven aan dat de facelift modellen vanaf eind september in het straatbeeld zullen verschijnen. Dan zouden idd oude en nieuwe modellen door elkaar gefabriceerd moeten worden?

Thierry 18:22
afbeelding van Thierry

Wat is er mis met de LPG ?

Jos D. 07:48
afbeelding van Jos D.

Dat komt van Poetin :-)

Andy 07:51
afbeelding van Andy

Lpg is een afvalproduct die bij het maken van benzine vrij komt, heeft dus niets met Poetin te maken en de prijs is dan ook niet afhankelijk van de aardgasprijs. Moest het over CNG gaan dan zou je wel een punt hebben.

Jos D. 16:33
afbeelding van Jos D.

Mijn fout ja. Ik had het moeten weten maar te snel gereageerd :-)

Hayes 13:23
afbeelding van Hayes

De leverancier van het systeem dat wisselen tussen LPG en benzine mogelijk maakt, kan de niet snel genoeg leveren. Daarom nog een extra vertraging van een maand of twee. Dat wordt dus 2023 voor mij.

Francis 16:50
afbeelding van Francis

Idem net hetzelfde, niemand reageert hierop niet van de garage niet bij Dacia

Hayes 14:25
afbeelding van Hayes

Klopt, Dacia blinkt uit door non-communicatie. verwijzen altijd door naar de dealer, die vervolgens van niets weet. Zo wist mijn dealer niet van een prijsverhoging, niet of ik oud of nieuw logo ging krijgen,...

andre123 12:46
afbeelding van andre123

eigenlijk moet je goed gek zijn (of multimiljonair)om je geld nog elders te spenderen

Waxweazel 12:25
afbeelding van Waxweazel

Ik ben van die mannen die hun geld toch nog ergens anders in gepsendeerd hebben :)
De keuze ging tussen een Renault Megane break, Dacia Jogger en Kia Ceed SW. De Megane viel af omdat de kleinste motor direct de 1.33T 140pk zou zijn die fiscaal niet zo interessant is. Ook was de gewenste configuratie en opties te duur. Dacia Jogger full option met de 1.0T is heel goedkoop rond de 22000€, maar het blijft toch maar als een soort bestelwagen aanvoelen binnen in. Het leek eerder op een kleinere Renault Kangoo vonden we.
De Kia Ceed SW met 1.0T in full option GT-line kwam wel 10000€ duurder uit, maar deze is toch wel veel beter afgewerkt, meer + modernere opties en vooral ruimer in elke richting en opzicht binnenin.

Stefan 12:58
afbeelding van Stefan

De kia ceed is echt niet ruimer van binnen je zit net zo kort bij een als bij de dacia
passagiers hebben in de dacia meer hoofd en been ruimte
ik rij met de jogger mijn vrouw heeft sinds 11/2023 een kia ceed gt bedrijfswagen .
afwerking kia is inderdaad beter en ok 120pk vs 110pk verschil is miniem.
mijn jogger xtreme heeft echt evenveel optie ook zetelverwarming dus om 10000 euro extra te geven dacht het niet.
Nu voor mij is het een auto geen status symbool dat scheelt natuurlijk.
De jogger is een toffe wagen en als er renault opstond was de plubieke opinie anders.

andre123 14:03
afbeelding van andre123

tja,wie 10000 e meer kan(wil) uitgeven wat zoekt die bij dacia?10000e is voor veel mensen een kapitaal,
afgaande op de verkoopcijfers van dacia zijn er wel meer mensen die denken zoals ik.
ik ben al decenia autoliefhebber,maar ik heb me nooit in de schuld gestoken voor een vervoermiddel en ben dat ook niet van plan.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws