Polestar 2 nu in 3 varianten: Vanaf 45.900 euro, maximaal 540 km (2021)

Polestar 2 Single Motor Prijs belgie

Polestar breidt haar gamma van de 2 uit met de introductie van nieuwe motor- en batterijvarianten. Daardoor kan de Zweedse Tesla Model 3 rivaal beter een vuist maken tegen de, tja, Tesla Model 3. Hoe het aanbod van de Polestar 2 er vanaf april 2021 uit ziet? Kijk even mee!

Ruwweg een jaar geleden verscheen de Polestar 2 mondjesmaat in ons straatbeeld. Na een jaar van feedback door eigenaars en media heeft het zustermerk van Volvo besloten de uitvoeringen van de elektrische sedan wat bij te schaven. Om zo beter in te kunnen spelen op de vraag van de (leasing)klant. Twee belangrijke factoren daarin zijn meer range en een lager prijskaartje.

Minder motor, meer range

Centraal in de gezinsuitbreiding staat een nieuwe zogenaamde Single motor-uitvoering. Die neemt afscheid van de elektromotor op de achteras en stuurt zijn kracht voortaan naar de voorwielen. Daarnaast schuift Polestar twee accuvermogens naar voren voor die Single motor-uitvoering. Het gaat dan over de 78 kWh-accu van de huidige Dual Motor en een nieuwe kleinere 64 kWh-accu. Om het even duidelijker te maken sommen we hieronder de 3 varianten van de Polestar 2 op die je vanaf heden kan krijgen:

Polestar 2:
- Long Range Dual motor: 408 pk/ 660 Nm/ 78 kWh/ max 480 km (WLTP)/ € 53.900
- Long Range Single motor: 231 pk/ 330 Nm/ 78 kWh/ max 540 km (WLTP)/ € 49.900
- Standard Range Single motor: 224 pk/ 330 Nm/ 64 kWh/ max 440 km (WLTP)/ € 45.900

Zoals je kan zien heeft Polestar bij het opstellen van het aanbod goed gekeken naar aartsrivaal Tesla Model 3. Zo gaat de instapversie qua prijs enkele duizenden euro's onder de instapversie van de Model 3, zonder (op papier) in te moeten boeten op reikwijdte. Meer nog, de variant met de grootste potentiële afstand - de Long Range Single Motor - kost nog steeds minder dan een instap-Model 3 én pakt (wederom: op papier) uit met zowat 100 extra kilometers aan range. Al zit er wel een klein Zweedse addertje onder het gras. Zo spreekt Polestar nog van het 4.500 euro kostende Plus Pack met een high level premium uitrusting maar ook een... warmtepomp. Gezien je zonder die warmtepomp vlot 10% op je totale range kan verliezen ben je bijna verplicht om dat Plus Pack aan te vinken.

Polestar 2 Single Motor Prijs belgie

Daarnaast is er voortaan ook nog het Pilot pack met onder andere een adaptieve cruisecontrole, 360 graden camera, parkeersensoren rondom, dodehoekdetectie en led-lichten vooraan. Een pakket dat zich in de catalogus zet voor 3.500 euro. Kortom, wil je een Polestar 2 die uitgerust is op het niveau van een Tesla Model 3, dan mag je bij bovenstaande prijzen nog gerust 8.000 euro bij tellen. Waardoor het prijsverschil grotendeels teniet gedaan is. Om maar te zeggen dat deze Zweed dé uitgekozen rivaal is voor die hyperpopulaire Amerikaan.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 9 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
mmm 10:38
afbeelding van mmm

Maar 60km (op papier) extra range voor veel minder vermogen en waarschijnlijk lichtere wagen (1 motor), pffffffff.
Ik vind de Polestar 2 een mooie wagen, stukken mooier dan die lelijke en slecht afgewerkte Tesla.
Carwow heeft beide auto's in een roadtest vergeleken. Met Tesla haal je 80% van de KMs en slechts 70% met de Polestar.

Adriaan 10:50
afbeelding van Adriaan

@techno patat, je vroeg u af wat ik besteld had, in een verwijderd illegaal bericht. Dit is hem dus... Wel nog diegene toen er maar 1 versie beschikbaar was, had ik vandaag moeten kiezen zou ik wss geeindigd zijn met de long range single motor versie...

Techno Patat 15:22
afbeelding van Techno Patat

Ik vroeg me al af waarom ik geen meldingen meer kreeg van die, euhm, discussie! Verwijderd dus... Dat verklaart dat.

Proficiat allesinds Adriaan! Moest ik ene kopen voor mezelf is het zeker zo ene, prachtige keuze! Een beetje te prachtig om als tweede auto aan m’n vrouw te geven, dat wel :D... Maar inderdaad, de long range single motor is zat snel genoeg en meer range voor minder geld. Dat lijkt een heel mooie keus.
Succes alvast met je aankoop en met de leercurve van hoe je gratis kan rijden xD

Adriaan 16:13
afbeelding van Adriaan

Van 126pk naar 408pk gaan, zal wel ff een aanpassing zijn. Dat gratis rijden, zal voor mij inderdaad een ontdekkingstoch worden. Ik heb wel al gevonden dat ik op het werk gratis kan laden, dus dat is toch al een deel van de puzzel :p

John 21:35
afbeelding van John

Vandaag een testrit gemaakt met jouw besteld model. 't zal geen straf zijn om ermee rond te rijden. Het was ook mijn eerste ervaring met elektrisch rijden, zeer onwennig moet ik zeggen: geen start routine, gewoon instappen, in drive zetten en je kan vertrekken (in alle stilte). Die one-drive pedal was ook een heel leuke ervaring. Ik had wel de indruk dat de gewone remmen het moeilijk hadden om de 2.2 ton te laten vertragen (na een heerlijke acceleratie ;-) ). Bij gewoon rijgedrag was er echter geen enkel probleem :-)

Adriaan 09:44
afbeelding van Adriaan

Ik moet wel toegeven dat ik blij ben dat ik toen ik besteld had geen keuze had :-) Want nu zou ik waarschijnlijk een single motor long range pakken, maar het is toch fijn om met zoveel vermogen te kunnen rond bollen :-)
En als ik mij een klein beetje inhoud, en dan bedoel ik cruisecontrol aan de maximale toegelate snelheid, kan ik toch ook met gemak een 360km rijden, wat eigenlijk voldoende is voor mij. Als ik meer nodig heb zal ik wel een half uurtje gaan koffie drinken aan een snellader...

Techno Patat 21:51
afbeelding van Techno Patat

Ik ben meer tijd kwijt aan het tanken als ik meer dan 360km rij met mijn recentste aankoop :D

Adriaan 20:48
afbeelding van Adriaan

Mercedes c AMG ingeruild?

Erwin deserrano 20:15
afbeelding van Erwin deserrano

Zeer dom ivm de warmtepomp. In hun reclame zeggen ze dat het ultieme niveau van veiligheid, het meehelpen is, in het bedwingen van de klimaatopwarming. Maar toch zetten ze geen warmtepomp standaard op hun polestar 2. Is hun marketing dan toch een beetje “greenwashing” ?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws