Techgigant Apple en autoreus BMW hebben besloten dat je binnenkort ook je (digitale) autosleutel kan onderbrengen in je "Apple Wallet". In die digitale portefeuille van Apple kan je nu ook al bonuskaarten van winkels of vliegtuigtickets herbergen. Geen seconde te vroeg, want via Android kon je al geruime tijd je wagen ontgrendelen.
Duitse autobouwer BMW en Amerikaanse iPhone-producent Apple zijn al geruime tijd dikke vriendjes. Zo is het BMW die al jaren technologieën van Apple pusht in haar automodellen. De integratie van Apple Carplay bijvoorbeeld. Toch was er nog één klein struikelblok; tot vandaag de dag is het niet mogelijk om je BMW te openen met een digitale sleutel op je iPhone.
Opel achterna
Dat klinkt onnozel maar bij Opel en Tesla is dit al jarenlang een gangbare praktijk. Tot voor kort kon je een BMW ontgrendelen met een telefoon die op Android draait maar had je enkel Apple Carplay in het voertuig (en dus geen Android Auto). Waardoor je dus over twee toestellen zou moeten beschikken om van alle diensten te kunnen genieten. Pas dit jaar kwam daar een oplossing voor. Nu nog dat sleutelloos ontgrendelen.
Die fout zetten Apple en BMW nu dus recht, met dank aan de Apple Wallet. Die applicatie laat je onder andere bonuskaarten van winkels, treintickets, vliegtickets en studentenkaarten opslaan op je telefoon. Binnenkort komt daar dus de digitale sleutel van je BMW bij. Als eigenaar kan je dan je auto openen én sluiten maar ook je sleutel delen met vijf andere personen. Nee joh, dit kan zeker niet helemaal fout lopen....
X'en vallen uit de boot
Hoe dan ook, de digitale sleutel werkt op alle nieuwe modellen van BMW. Van de 1 Reeks tot de X7. Enkel de oudere modellen in het gamma (X1, X2, X3) vallen uit de boot. Aan Apple-zijde moet je dan weer minimaal beschikken over een iPhone XR, XS of een Apple Watch van de vijfde generatie (of nieuwer). Ach, wat is een investering van een kleine 1.000 euro nu om te kunnen beschikken over een digitale sleutel?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden