Ford S-Max en Galaxy worden hybride

Ford S-Max Galaxy hybrid

Ford plant hybride versies van zijn monovolumes S-Max en Galaxy. Net als bij de Mondeo worden dat niet-oplaadbare hybrides. Beide modellen komen volgend jaar op de markt.

Ford schakelt zijn elektrificatiedoelstelling een versnelling hoger. Vanaf volgend jaar krijgen de S-Max en Galaxy een hybride variant. Net als bij de Mondeo nemen die de plaats in van de gewone benzineversies, en blijven de dieselversies in de catalogus.

De S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid komen begin 2021 op de markt met een 2.5-viercilinder die volgens de atkinsoncyclus werkt. De combinatie met elektromotor en lithium-ionbatterij is goed voor 200 pk en 210 Nm, en moet een CO2-uitstoot halen van 140 g/km.

De hybride modellen maken deel uit van een investering van 42 miljoen euro in de Ford-fabriek van Valencia. Daar zal Ford de lithium-ionbatterijen maken die ook gebruikt worden in de hybrideversies van de Kuga, naast deze S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 3 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Matthiasc 16:51
afbeelding van Matthiasc

Geen plugin versie? 140 co2 blijft nog veel te hoog voor de zakelijke rijder...

tomtom 16:56
afbeelding van tomtom

Tja, het blijft beter dan de uitstoot van de dieselversie, en dan bedoel ik niet eens in relatieve normen (benzine vs diesel) maar echt in absolute waardes. Benzine krijgt meer respijt qua CO2-emissies dus is een absolute uitstoot voor benzine die lager ligt dan die van diesel significant beter qua fiscaliteit of VAA.

On-topic, ik ben blij dat ze hier EINDELIJK mee afkomen. Dit had er al veel eerder moeten zijn. Modellen die zich nu uit de voeten helpen met een duffe diesel zijn ideaal om uit te voeren in benzinehybride, zowel voor uitstoot als voor nevenemissies die schadelijk zijn voor de gezondheid zoals NOx.

JL 21:40
afbeelding van JL

Zelfde aandrijving als in de Kuga. CO2 is hoog, maar 't is een hoge en zware monovolume, he. En als die voor afstanden wordt gebruikt, is een klassieke hybride interessanter. Want zo'n plug-in die maar 40-50km elektrisch.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws