Renault blijft de nieuwe modelletjes uit zijn hoed toveren. In de lente halen de Fransen de Symbioz vanonder het doek, de spirituele opvolger van de huidige Mégane met verbrandingsmotoren. Zoals de huidige tendens predikt is het geen hatchback of stationwagen, maar wel een verhoogde crossover.
Volg even mee: de Mégane en Scénic zijn tegenwoordig elektrische karretjes geworden. Waardoor er volgens Renault een leegte is ontstaan bij het merk in het C-segment als je op zoek bent naar een hatchback, monovolume of stationwagen met een verbrandingsmotor. De oplossing? Dat wordt deze Symbioz, een... crossover.
Numéro 6
Jep, na Captur, Arkana, Austral, Espace en Rafale zal deze Symbioz de zesde SUV/crossover worden in het gamma van Renault. Met zijn lengte van 4,41 meter wil hij mooi tussen Captur en Austral vallen en dankzij zijn klassiekere SUV-lijnen moet hij praktischer worden dan de Arkana. Volg je nog?
Onder de kap geen volstrekt elektrische aandrijflijn, wel de E-Tech full hybrid 145, een 1.6-liter viercilinder die via een beetje elektrohulp goed is voor 143 pk en 250 Nm koppel. Een motor die je ook kan kennen vanuit de, jawel, Captur en Arkana. Dezelfde wijn in een net wat andere verpakking zeg maar.
Storm aan modellen bij Renault
Renault weet trouwens duidelijk niet van ophouden. Op korte tijd lanceerde het de Austral, Rafale, nieuwe Espace, nieuwe Master, elektrische Mégane E-Tech en Scénic en kreeg de Clio een facelift. Ondertussen staat de R5 en R4 al te wachten in de coulissen en krijgen we er nu dus ook deze Symbioz bij. We hebben alvast weer wat namen te leren de komende maanden.
Recente reacties
Verbod op verkoop auto's met verbrandingsmotor?: Dit vinden de grootste Vlaamse Partijen (Verkiezingen 2024)
Waar moeten burgers het geld vandaan halen. Warmtepompen, elektrische auto,s. Als mensen hierdoor...
Door Frank D 23 uur geleden
Eerste test: Citroën C3 en ë-C3 - de eerste betaalbare en multi-inzetbare EV? (2024)
die 11.000€ is wel een 10 jaar geleden hee en tevens alles is en word nog duurder helaas
Door dominiek 1 dag geleden
Eerste test: Citroën C3 en ë-C3 - de eerste betaalbare en multi-inzetbare EV? (2024)
helaas , helaas de e c3 mag in belgie geen trekhaak plaatsen. in NL wel. ik had hem bijna besteld...
Door paul 2 dagen geleden
Verbod op verkoop auto's met verbrandingsmotor?: Dit vinden de grootste Vlaamse Partijen (Verkiezingen 2024)
Ik wens je alvast een goede gezondheid in 2035 en horen we je dan nog eens op deze site die dan...
Door Jos D. 2 dagen geleden