Samen met de introductie van de tweede generatie Audi A7 Sportback kregen we tevens de unieke kans om ook eens een kijkje te nemen achter het spiegelglas van Audi’s gloednieuwe designafdeling Audi Design.
Diep binnen de terreinen van Audi’s thuisbasis Ingolstadt vinden we een gloednieuw, hoogtechnologisch gebouw dat - op het blauw/groene spiegelglas na - op het eerste zicht vrij ingetogen oogt.
sober
Ook binnenin primeert soberheid boven opvallende architecturale hoogstandjes. Efficiëntie primeert. Slechts vier kleuren primeren. Grijs, zwart, wit en lichtbruin waar hout gebruikt werd. Open ruimtes staan overal doorheen het gebouw centraal en creëren daardoor een gevoel van ongebreidelde ruimte. Twee weken voor de officiële opening voelt het gebouw daardoor nogal leeg aan. Maar dat is ongetwijfeld een kwestie van tijd. En geheimhouding natuurlijk. Niet voor niets mogen we hoogst uitzonderlijk alles en iedereen fotograferen.
In dit geval draait alles om de nieuwe A7 Sportback die we vanavond voor het eerst in volle glorie zullen te zien krijgen. Audi toont ons daarom een gesimuleerde aanloop van het designproces van de nieuwe GT. Van de eerste tekeningen over het vele CAD-werk tot de uitwerking op de kleimodellen en omgekeerd. Hoewel deze A7 zich nog in de transitie bevond tussen het oude en het nieuwe designproces, tonen de ontwerpers hoe het er in de toekomst zal aan toegaan.
Daarbij krijgen ze de hulp van een nieuwe supercomputer die het vele renderwerk tot een minimum in tijd moet beperken, en waardoor het wisselspel tussen het virtuele en de realiteit veel eenvoudiger en sneller verlopen zal. Daarbij geholpen door technologische evoluties inzake LED-verlichting die natuurlijke lichtomstandigheden beter simuleren.
Geholpen door al deze evoluties en technologische hulpmiddelen moet het nieuwe Audi Design garant staan voor heel wat spannende nieuwe modellen. Want tezelfdertijd beloven de Duitsers een grotere visuele differentiatie tussen de vele verschillende modellen. Of dat ook het geval gaat zijn zal de toekomst uitwijzen. We herinneren ons immers dezelfde belofte verscheidene jaren terug. Zonder al teveel resultaat. Met de opening van Audi Design anno 2017 kan er van uitvluchten dus geen sprake meer zijn.
En omdat beelden nu eenmaal meer zeggen dan woorden kan je maar beter even doorklikken in onze galerij hieronder.
Tekst: Pieter Ameye
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 3 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 14 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 19 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 19 uur geleden