Samen met de introductie van de tweede generatie Audi A7 Sportback kregen we tevens de unieke kans om ook eens een kijkje te nemen achter het spiegelglas van Audi’s gloednieuwe designafdeling Audi Design.
Diep binnen de terreinen van Audi’s thuisbasis Ingolstadt vinden we een gloednieuw, hoogtechnologisch gebouw dat - op het blauw/groene spiegelglas na - op het eerste zicht vrij ingetogen oogt.
sober
Ook binnenin primeert soberheid boven opvallende architecturale hoogstandjes. Efficiëntie primeert. Slechts vier kleuren primeren. Grijs, zwart, wit en lichtbruin waar hout gebruikt werd. Open ruimtes staan overal doorheen het gebouw centraal en creëren daardoor een gevoel van ongebreidelde ruimte. Twee weken voor de officiële opening voelt het gebouw daardoor nogal leeg aan. Maar dat is ongetwijfeld een kwestie van tijd. En geheimhouding natuurlijk. Niet voor niets mogen we hoogst uitzonderlijk alles en iedereen fotograferen.
In dit geval draait alles om de nieuwe A7 Sportback die we vanavond voor het eerst in volle glorie zullen te zien krijgen. Audi toont ons daarom een gesimuleerde aanloop van het designproces van de nieuwe GT. Van de eerste tekeningen over het vele CAD-werk tot de uitwerking op de kleimodellen en omgekeerd. Hoewel deze A7 zich nog in de transitie bevond tussen het oude en het nieuwe designproces, tonen de ontwerpers hoe het er in de toekomst zal aan toegaan.
Daarbij krijgen ze de hulp van een nieuwe supercomputer die het vele renderwerk tot een minimum in tijd moet beperken, en waardoor het wisselspel tussen het virtuele en de realiteit veel eenvoudiger en sneller verlopen zal. Daarbij geholpen door technologische evoluties inzake LED-verlichting die natuurlijke lichtomstandigheden beter simuleren.
Geholpen door al deze evoluties en technologische hulpmiddelen moet het nieuwe Audi Design garant staan voor heel wat spannende nieuwe modellen. Want tezelfdertijd beloven de Duitsers een grotere visuele differentiatie tussen de vele verschillende modellen. Of dat ook het geval gaat zijn zal de toekomst uitwijzen. We herinneren ons immers dezelfde belofte verscheidene jaren terug. Zonder al teveel resultaat. Met de opening van Audi Design anno 2017 kan er van uitvluchten dus geen sprake meer zijn.
En omdat beelden nu eenmaal meer zeggen dan woorden kan je maar beter even doorklikken in onze galerij hieronder.
Tekst: Pieter Ameye
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden