Ze zijn met uitsterven bedreigd, de volwaardige reservewielen in de koffer. Waardoor we ons afvroegen hoe jullie een platte band te lijf kunnen gaan. Met een extra wiel in de koffer, een reparatiekit of toch genoodzaakt VAB te bellen?
Constructeurs zwijgen het graag stil maar tegenwoordig vind je niet vaak meer een reservewiel in de koffer, laat staan een volwaardig exemplaar. Daarvoor zijn trouwens verschillende redenen. Een auto is plots enkele tientjes lichter ten opzichte van zijn vorige generatie? kans is groot dat het reservewiel is vervangen door een tijdelijke reparatiekit. Daarnaast drijft het natuurlijk de prijs van een instapmodel naar beneden én hoeven constructeurs geen rekening te houden met de extra plaats.
Hoewel je er niet vaak bij nadenkt bij de aanschaf van een nieuwe wagen kan zo'n velg met band achterin de koffer het verschil maken tussen een kwartier vloeken en de handen vuil maken of twee uur wachten op pechverhelping.
Daarom willen we het van jullie wel eens weten:
Wat steekt er bij jullie achterin (of onder) de koffer?
en
Hebben jullie hier rekening mee gehouden bij de aanschaf van je wagen?
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden