'Wat dit nou voor een vraag is?' Wel, verschillende journo's die al hebben mogen proeven van de Honda NSX uitten bezorgdheid, want de toeter zou te flauw zijn voor de supercar. Geen grap.
Je denkt er vaak niet bij na maar ingenieurs vergaderen waarschijnlijk twintig keer om te bepalen hoe de claxon/toeter van een nieuw model moet klinken. Want geloof het of niet, er kruipt de nodige finesse in het bepalen van de juiste klank. Zo hebben kleine stadswagentjes meestal een hoger klinkende claxon dan een zakensedan. Al zou de Honda NSX - als we gaan categoriseren op toetergeluid - ook in het segment van de stadswagentjes vallen.
Bij de ontwikkeling ervan kwamen de ingenieurs namelijk tot het beseft dat voorin alles zo op elkaar zit gepakt dat er eigenlijk geen plaats was voor een 'volwassen' toeter. Waardoor de NSX claxoneert als een Honda Jazz. Of dat een probleem is? Eigenlijk niet. Al zette het ons aan het denken;
Ben jij tevreden met het geluid van je claxon?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden