Albert Biermann, de nieuwe performancechef van Hyundai, heeft zijn ingenieurs de opdracht gegeven een Kona N in elkaar te boksen. Trekt het resultaat op iets, dan geeft Biermann het groen licht aan Hyundai om de sportieve Kona in productie te nemen.
Een nieuwe oppergod in de rangen van Hyundai, dat lijkt Albert Biermann wel te zijn. Want het Zuid-Koreaanse merk vertrouwt blindelings op de ex-BMW-M-ingenieur. Terecht, want zijn eerste producten onder Hyundai/Kia-vlag, de i30 N, Veloster N en Stinger, sloegen in als een bom. Eén van zijn volgende ideeën? Een N-derivaat van de Kona, Hyundai' kleinste SUV.
Volgens Britse media heeft Biermann zijn ingenieurs de taak gegeven om een testcase te bouwen. Een Kona met herwerkte ophanging, sturing, remmen en de aandrijflijn van de i30 N. Waardoor de Kona plots over een pittige 2-liter met 250 pk mag beschikken. Is het resultaat N-waardig, dan kan die wel eens de goedkeuring krijgen van Hyundai voor productie. Al staat Biermann gekend om geen half werk af te leveren.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden