Hoewel de komst van de Velar op voorhand het graf van de Sport leek te graven blijkt niets minder waar te zijn. De velar geeft de Sport-verkoop een boost. Dat kwam Autofans te weten tijdens een Ingenium-presentatie in Frankrijk.
Dynamischer, meer futuristische accenten en goedkoper... dat waren de drie wapenfeiten waarmee de Range Rover Velar de aanval leek te openen op de Range Rover Sport. Raar natuurlijk, want beide wagens werden in hetzelfde huis ontwikkeld. Waardoor het een uitgemaakte zaak leek; de Velar gaat op termijn de Sport buiten pesten. En hoewel ze initieel ook die vrees hadden bij Land Rover België, blijkt dit niet het geval te zijn.
Jan Vroemans, Jaguar Sales & Marketing Director, wist Autofans te vertellen dat net het omgekeerde aan de hand is. 'Klanten stellen vaak een Velar samen en komen dan tot de vaststelling dat als ze net iets opleggen, ze een Sport kunnen kopen', aldus Vroemans. 'Met de Velar trekken we dus niet enkel een nieuw cliënteel aan, hij zet ook nog eens de Sport in de spotlight.'
Ook nog wat Defender
Een win-win-situatie dus bij Land Rover. En de snelle facelift van de Sport vlak na de lancering van de Velar zal daar zeker iets mee hebben te maken. Daarbij kreeg de Sport hetzelfde indrukwekkende infotainmentsysteem als de Velar. Tel daar nog de betere isolatie, straffer onderstel en iets grotere proporties bij en je begrijpt ergens waarom klanten de meerprijs willen opleggen.
Nog even over de aankomende Defender? Daarover mocht Vroemans niet al te veel woorden kwijt. 'Ik heb 'm gezien en hoewel ik niets mag zeggen kan je het design het best omschrijven als het gene BMW heeft gedaan met de herintroductie van de nieuwe MINI.' Hoogstwaarschijnlijk oer-herkenbaar Defender maar met een modern sausje dus. Net zoals we onze Defender graag hebben.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden