Met de steun van BMW en Renault plant ENGIE eind dit jaar nog 500 laadpalen voor elektrische auto's neer te poten in België. Daar kan je dan gebruik van maken via een deelnetwerk dat interessant is voor bedrijven.
WE-EV noemt ENGIE (Electrabel) het deelnetwerk van laadpalen. Dit jaar nog zal het netwerk bestaan uit 500 laadpalen die bij ondernemingen zullen geïnstalleerd worden. Het idee achter het netwerk is dat iedereen die lid is van WE-EV aan elke laadpaal op mag laden. WE-EV is van plan laadpalen aan te bieden in industrie- of handelszones, daar waar de gebruikers van bedrijfswagens meestal overdag zitten en momenteel vaak geen oplaadpaal hebben.
Goed nieuws voor laadpalenland, want met de hulp van BMW en Renault wordt ENGIE daardoor nog een aanbieder van oplaadmogelijkheden. Zoals gezegd zijn dat er al 500 eind dit jaar, in 2020 moeten het er 2.000 zijn. En als we toch met z'n alle elektrisch willen rijden, dan telt elke laadpaal.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden