De tweede generatie van de Leaf doet het boven verwachtingen op verkoopvlak in Europa. Na amper twee maanden bij de dealer, wist Nissan al 3.500 exemplaren te slijten.
Het maakt alvast duidelijk hoe de perceptie van het volk is veranderd over de laatste zeven jaar. Want toen de eerste generatie Leaf het daglicht zag had Nissan een volledig jaar nodig om 3.500 exemplaren te verkopen in Europa. Met de nieuwe generatie hebben ze daar amper 2 maanden voor nodig.
Of dat iets te maken heeft met de nieuwe styling of niet, het is alleszins boven de verwachting van Nissan. Grootste afnemer blijft Noorwegen, daar zullen maar liefst 2.000 van de tot nu toe 3.500 bestelde exemplaren worden geleverd. Na Noorwegen doet de Leaf het vooral goed in Duitsland, Frankrijk en Nederland. Wereldwijd vonden 9.000 kopers hun weg al naar de nieuwe Leaf met een range van 400 kilometer.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden