Nissan Leaf verkoopt als zoete broodjes in Europa

Leaf-Sales

De tweede generatie van de Leaf doet het boven verwachtingen op verkoopvlak in Europa. Na amper twee maanden bij de dealer, wist Nissan al 3.500 exemplaren te slijten.

Het maakt alvast duidelijk hoe de perceptie van het volk is veranderd over de laatste zeven jaar. Want toen de eerste generatie Leaf het daglicht zag had Nissan een volledig jaar nodig om 3.500 exemplaren te verkopen in Europa. Met de nieuwe generatie hebben ze daar amper 2 maanden voor nodig.

Of dat iets te maken heeft met de nieuwe styling of niet, het is alleszins boven de verwachting van Nissan. Grootste afnemer blijft Noorwegen, daar zullen maar liefst 2.000 van de tot nu toe 3.500 bestelde exemplaren worden geleverd. Na Noorwegen doet de Leaf het vooral goed in Duitsland, Frankrijk en Nederland. Wereldwijd vonden 9.000 kopers hun weg al naar de nieuwe Leaf met een range van 400 kilometer.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws