Vice president van BMW M, Dirck Hacker, heeft een boekje open gedaan over de toekomst van de performance-afdeling. Of voorwielaangedreven M'ers in de pijplijn zitten?
Laten we jullie niet langer in spanning houden; volgens BMW hoort er geen M-badge thuis op een voorwielaangedreven wagen. Meer nog, volgens de vice president van BMW M, Dirck Hacker, is het onmogelijk om een auto te voelen als 'ie de voorwielen aanstuurt. Al verwijzen we hem daarvoor even graag door naar dochtermerk MINI van BMW maar dat is een andere zaak natuurlijk.
Exit handbak, RWD voor M4
Ook laat Hacker nog weten dat de huidige M2 wel eens de laatste M-wagen kan worden met een manuele bak. Dit omdat klanten nog amper ééntje bestellen met een manuele versnellingsbak. 'De automaat met dubbele koppeling is sneller en efficiënter', aldus Hacker.
Daarnaast schijnt Hacker ook nog wat licht op de volgende generatie M3 en M4. Die blijven vasthouden aan achterwielaandrijving, in tegenstelling tot de M5 die het nu met 4WD doet
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden