Volgens een onderzoek door Dacia in het Verenigd Koninkrijk weet meer dan de helft van de respondenten niet waarvoor alle knopjes op de wasmachine dienen. Technologie is té gecompliceerd geworden volgens het merk en het trekt daartegen ten strijde.
'Simpel is slim', dat is het kernstatement van waaruit Dacia altijd vertrekt wanneer het nieuwe technologie wil implementeren in een productiemodel. Technologie moet er niet aan boord zijn omdat het simpelweg technologisch is. Nee, chauffeurs moeten er ook daadwerkelijk iets aan hebben. Waarmee het Roemeense merk stiekem een sneer geeft naar de techoorlog die verschillende - vooral Duitse - merken aan het voeren zijn. Volgens Dacia gebruiken miljoenen mensen maar de helft van de functies die moderne toestellen aan kunnen. Waardoor het bedrijf in twijfel stelt hoe nuttig die gizmo's nu echt zijn voor de gebruiker.
'We doen geen zinloze technologie', aldus Dacia. 'We zijn trots op het feit dat we onze klanten exact geven wat ze nodig hebben voor een aanvaardbare prijs.' Sja, kan je de Roemenen eigenlijk ongelijk geven?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden