Het is al ver gekomen dat we toejuichten dat automerken modelvarianten niet maken. Want hoewel we een zwak hebben voor cabriomodellen mag die carrosserievariant weg blijven in de SUV-markt. Mercedes, die denken niet aan een GLC cabrio... gelukkig.
Op korte tijd heeft Mercedes haar line-up helemaal naar de 21e eeuw gebracht. Met zelfs plaats voor een gamma dat een ander publiek aantrekt. Denk maar aan de nieuwe A-familie. Al volgt het ook wat blindelings de hypes die andere merken ons proberen op te leggen. Hoe anders leg je de GLC Coupé en GLE Coupé uit? In een interview met Australische media legt designbaas van het merk, Robert Lesnik, uit waarom we die wel varianten wel op ons bord krijgen maar zo'n GLC Cabrio niet.
'Als het makkelijk is om te bouwen, waarom niet? laat Lesnik vallen. Voor en cabrio heb je echter een tweedeursmodel nodig voor de structuur. Kijk naar de Land Rover Evoque, die is er ook met twee deuren. De GLC, daarvan zou je heel de structuur moeten aanpassen om een cabrio te creëren.
Conclusie: Te duur om te bouwen. Was dat niet het geval, dan hadden we heus al een GLC Cabrio bij de dealer staan.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden