Dat we het anno 2017 nog aan iemand moeten uitleggen; waarom je een gordel gebruikt. Toch durft iedereen wel al eens ongeklikt rond te rijden. Als passagier achteraan in een taxi bijvoorbeeld. Doet dat maar echter niet.
Hey, wij zijn de laatste om te beslissing wat je met je leven moet doen. Rook je graag elke dag drie pakjes Marlboro Gold, doe gerust. Het probleem bij gordels is echter dat je vaak niet enkel je eigen leven in gevaar brengt wanneer je besluit 'm te klikken. Want die 70 kilo die je dagdagelijks mee zeult (kan variëren afhankelijk van je eet- en rookpatroon) wordt plots een ongeleid projectiel in de wagen.
De meest dodelijk van allemaal? Inzittenden achterin die zich niet vast klikken. Komt het dan frontaal tot een stop, dan kan de inzittende vooraan ruggenwervels beginnen sparen via Artis-punten. Als hij überhaupt nog kan knippen na het ongeluk. Klik je dus maar vast. Ongeacht hoe ver de rit is, of je nu in een taxi zit en of je nu een waaghals bent of niet. Want je sleurt de rest mee in je keuze.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden