Daar gaat je goodwill om iets voor het milieu te doen. Maar hoe kan het nu eigenlijk dat een elektrisch voertuig dan toch vervuilender is?
Toch even verduidelijken dat de wagen in zijn levensjaren niet vervuilender is dan de benzine- of dieselvariant maar van productie tot afbraak uiteindelijk wel in het verre Oosten. Het start bij het verkrijgen van de lithium voor in de batterijen, best wel een vuil werkje hoor, om daarna tijdens zijn levensjaren de elektriciteit te halen uit koolcentrales om na zijn leven “gerecycleerd” te worden, wat in China niet echt een specialiteit is.
craddle-to-craddle
De wagen op zich is dus wel wat beter voor de natuur maar de industrie rond de wagen moet dus nog wel wat verbeterd worden. In Europa staat deze industrie al verder in zijn ontwikkeling en is het respect voor de milieu groter. Het bewijs wordt dan ook getoond in de studies waar een elektrische en een brandstof wagen worden vergeleken en hieruit blijkt dat een elektrische wagen op 150.000 kilometer een kwart minder broeikasgassen produceert.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden