Mercedes moet en zal de grootste premiumboy worden en daar plukken ze ook bij de AMG-afdeling de vruchten van. Het is te zeggen, de familie van modellen is er zo gegroeid, dat een jaarlijkse verkoop van 100.000 exemplaren een haalbare kaart lijkt.
Een C AMG, E AMG en o ja, een G in AMG-trim, vroeger was het relatief simpel om de line-up van AMG van buiten te leren. Tegenwoordig, niet helemaal. Want tellen we even snel met de vingers, dan telt AMG-land dik 25 exemplaren. Met dank aan de 43's, 45's, 63's en 65's. Serieuze gezinsuitbreiding dat voor serieuze groei zorgt. Zo verkocht AMG in 2016 maar liefst 44,1 procent meer dan het jaar voordien. Of in metaal: 99.235 stuks.
Het is dus niet ondenkbaar dat AMG dit jaar dankzij een opgefriste GT, A facelift en nog wat ander gerief de kaap van 100.000 exemplaren zal halen. Of je zo'n AMG dan nog echt exclusief kan noemen?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden