Opel bouwt aan de autonome wagen van de toekomst maar gebruikt daar wel een Insignia van vorige generatie voor. Tien voor de inzet, vijf voor de uitvoering Opel.
Het had een ideale manier geweest om de nieuwe Insignia nog eens duchtig in de spotlight te zetten. Want het lijkt maar logisch dat het vlaggenschip van Opel als één van de eerst verregaande autonome tech aan boord zal krijgen. Toch koos Opel dat onderdeel is van een Ko-HAF, een collectief in Duitsland dat zich buigt over de autonome wagen, er voor om een 'oude' Insignia ter beschikking te stellen. Die testauto zullen we in september te zien krijgen terwijl 'ie op eigen houtje taken afwerkt.
Hoewel een oude carrosserie telt natuurlijk de techniek onder het staal. Die tech zal vooral bezig houden met het uitwerken van nauwkeurige digitale kaarten en een systeem voor de overgang van autonoom naar rijden door de bestuurder. Toch, kon je nou echt geen nieuwe Isignia gebruiken, Opel?
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 10 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 15 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 15 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 20 uur geleden