Opel bouwt aan de autonome wagen van de toekomst maar gebruikt daar wel een Insignia van vorige generatie voor. Tien voor de inzet, vijf voor de uitvoering Opel.
Het had een ideale manier geweest om de nieuwe Insignia nog eens duchtig in de spotlight te zetten. Want het lijkt maar logisch dat het vlaggenschip van Opel als één van de eerst verregaande autonome tech aan boord zal krijgen. Toch koos Opel dat onderdeel is van een Ko-HAF, een collectief in Duitsland dat zich buigt over de autonome wagen, er voor om een 'oude' Insignia ter beschikking te stellen. Die testauto zullen we in september te zien krijgen terwijl 'ie op eigen houtje taken afwerkt.
Hoewel een oude carrosserie telt natuurlijk de techniek onder het staal. Die tech zal vooral bezig houden met het uitwerken van nauwkeurige digitale kaarten en een systeem voor de overgang van autonoom naar rijden door de bestuurder. Toch, kon je nou echt geen nieuwe Isignia gebruiken, Opel?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden