Porsche wil jaarlijks 10% van haar omzet halen uit weersinformatie

porsche-panamera-turbo-s-e-hybrid-2017_03

Porsche hoopt binnen afzienbare tijd 10 procent van haar omzet te genereren via digitale diensten. Denk aan een verkeersassistent, live weersinformatie of digitale assistent die een parkeerplaats voor je zoekt in de buurt. Waarmee de digitaliseren van de automobiel zich ook bij de jongens uit Stuttgart door duwt.

Vorig jaar richtte het sportwagenmerk uit Stuttgart een afdeling op dat zich de komende jaren moet bezighouden met het ontwikkeling van digitale diensten voor al haar modellen. Geen klein hobbyproject, want op termijn moeten die diensten instaan voor zo'n 10 procent van de inkomsten van het Duitse merk. Dat las je goed, 10 procent. Een beslissing die het merk liet vallen tijdens persconferentie in Stuttgart.

Bedoeling is om vooruit te kijken naar de toekomst, waar autonome technologie steeds belangrijker zal worden. Waardoor pk's en sprintcijfers een minder belangrijke rol zullen innemen bij klanten. Aan-boord-technologie zal daar tegenover steeds belangrijker worden en één van dé manieren zijn om meer omzet te draaien. Misschien gaan we dus wel naar een toekomst waar je niet betaalt voor het Sport-pakket met 20 extra paarden maar wel voor een file-assistent die slimmer is dan het standaard model.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws