Het einde van een tijdperk, want eind deze maand rolt de laatste M5 van de band. Althans, van de vijfde generatie. Want opvolging, gebaseerd op de nieuwe generatie 5 Reeks, staat al in de coulissen van BMW te wachten. Toch een traantje wegpinken?
De vijfde generatie M5, F10 voor de vrienden. Eentje die de bijna boertige V10 van de generatie daarvoor terug inwisselde voor een V8. Met turbokracht. Waardoor maximaal 600 pk van jetje gaf in de 30 Jahre Edition. Het einde is echter in zicht. Want hoewel de nieuwe generatie 5 Reeks al sinds oktober vorig jaar bij BMW gekend is, bleef de M-afdeling de F10 in elkaar steken. Tot eind deze maand. Want dan stopt de productie en wordt alles in gereedheid gebracht om de zesde generatie te verwelkomen.
Met waarschijnlijk 600 pk als standaardwaarde, een lichtere schulp en een knijtersnelle automaat. Hebben jullie fijne herinneringen aan de F10 M5? Of stond 'ie wat in de schaduw van zijn voorganger?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden