Mercedes koning der premiumverkopen 2016

dieter-zetsche

Daimler CEO Dieter Zetsche heeft het nu al in het snorretje; Mercedes sluit 2016 zo goed als zeker af als grootste premiummerk. Waardoor BMW en Audi in het stof mogen bijten.

Bij de tussenstand (lees: halverwege dit jaar) was het al zo goed als duidelijk dat Mercedes het premiumkroontje terug in handen zou nemen. Een kroon die het in 2005 moest afstaan aan BMW en sindsdien enkel maar vanop een afstand mocht begluren. Toch liet het merk in 2011 weten dat het terug voor dat kroontje zou dingen, want 2020 zou hét jaar worden waarbij Mercedes terug op één komt te staan. Wat blijkt? Mercedes heeft amper de helft van die tijd nodig gehad.

Hoe ze dat doen? Door massa's auto's te verkopen tiens. Dit jaar steven ze af op zo'n twee miljoen exemplaren. Evenwel met BMW en Audi in hun kielzog maar de stand in oktober lijkt de uitslag al te verraden: Mercedes 1,71 miljoen, BMW 1,64 miljoen en Audi 1,55 miljoen. De nieuwe - en vooral het bijna overaanbod aan - modellen zorgt er voor dat het merk met de ster een verkoopstijging van maar liefst 12 procent liet optekenen in de eerste 10 maanden van dit jaar.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Yvesw 13:32
afbeelding van Yvesw

Alles met een Merc-badge nemen we aan. ;-)

Kai Mook 19:48
afbeelding van Kai Mook

Ook de Kangoo met ster telt mee.☺
Nee, ik vind het volkomen terecht... Audi blijft maar steeds dezelfde saaie vehikels faceliften, en BMW moet er op dat vlak niet voor onderdoen.
Mercedes heeft nu een jong, knap en uitgebreid gamma, en is al lang niet meer het merk voor oude zakken.

John 22:41
afbeelding van John

De citan bestaat in personenversie, maar staat bij de bestelwagens op de site.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws