Niet dat onze bankrekening er ooit van wakker lag maar begin volgend jaar zal Lamborghini het doek halen van haar Aventador facelift. Waardoor je als aficionado van Italiaans gerief weer iets hebt om naar uit te kijken. Wat we nu al weten?
Sinds 2011 op de markt dus naar goede Duitse gewoonte moet de Aventador dringend aan de facelift. Daarop hoeven we niet lang meer te wachten, waarmee we meteen het eerste weetje bet hebben:
1: Onthulling in januari
Enkele gelukkige genodigden kregen van Lamborghini een uitnodiging in de bus om in januari af te zakken naar het Circuit Ricardo Tormo Valencia in Spanje om naar de nieuwe Aventador te komen kijken. En zoals goede genodigden zijn smeren ze dit uitgebreid op sociale media, waardoor heel de wereld weet dat we niet lang meer hoeven te wachten.
2: Actieve technologie
Op die uitnodiging wordt de locatie - tenslotte een Formule 1-circuit - verantwoord omdat de genodigden zo de 'actieve technologie' van de wagen kunnen ervaren. Een actieve spoiler had de Aventador al, verwacht wordt dat 'ie nog een reeks extra hulpjes zal krijgen, denk maar aan de open klappende ventilatiegaten van de Murcialago van weleer. Iets logischer is achterwielsturing, een foefje dat de Centenario al kreeg.
3: Nog wat Centenario
Niet enkel die achterwielsturing zal waarschijnlijk worden overgedragen van het feestmodel, verwacht gelijkaardige pk-cijfers in de Aventador. Die doet het nu met 700 pk uit een 6.5-liter V12, datzelfde blok pompt er 770 pk uit in de Centenario. Het is dan ook niet ondenkbaar dat de Aventador facelift gewoon weg dat volle blik pk's onder de kap krijgt. Want bij Ferrari hebben ze al langer de 700 pk grens stevig doorbroken met de F12.
4: Weg met de letter- en cijfermoes
Hoewel we allemaal Gallardo, Huracan en Aventador zeggen, prijkt er in realiteit nog een hele moes achter die namen. Een moes die motorplaatsing, aandrijving en pk-cijfers meegeven. Denk maar aan Huracan LP580-2. Daar zou nu stilaan een einde aan komen. Want met de facelift zal er sprake zijn van een Aventador, Aventador S en Aventador SV. Of er een achterwielaangedreven variant op de proppen komt, dat is niet helemaal duidelijk.
5: De looks?
Dat zit momenteel nog wel veilig onder het laken. Al gokken we op wat designhoekjes van de Centenario. Doorlopende koelsleuven op de flank, nieuwe lichtclusters en herwerkte bumpers om actieve aerodynamica te huizen? Het kan allemaal. Al te extreme veranderingen (zoals een handrem op het dak) sluiten we evenwel uit. Het blijft tenslotte eigendom van de Duitsers, Lamborghini.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 3 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 18 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden