Ze mogen er hun broek dan wel een - klein beetje - aan scheuren, aan de GT86, Toyota vindt de coupé zo belangrijk voor het imago van het merk dat we in 2019 een tweede generatie op ons bord krijgen. Smakelijk.
Met de GT86 poogde Toyota een vergane segment terug naar de gloriedagen van weleer te helpen. En hoewel het succes niet zo overweldigend is, zorgde de Japanse betaalbare sportauto toch voor een kleine kentering in autoland, want verschillende andere automerken dachten plots na over een betaalbare achterwielaangedreven coupe.
Karl Schlicht, hoofd van de Europese afdeling van Toyota, wist alvast te zeggen dat een tweede generatie GT86 groen licht heeft gekregen. Waardoor een hoop ingenieurs zich mogen buigen over waar ze naar toe willen met de coupé. Of 'ie zijn genen deelt met een nieuwe Subaru BRZ is op dit moment ook niet helemaal duidelijk. Al hoopt Schlicht dat de coupe vasthoudt aan de boxermotor.
Denk er ook nog eens de 'Supra'-opvolger bij die samen met BMW wordt ontwikkeld en Toyota begint meer en meer haar DNA van weleer te tonen.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 9 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 14 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 14 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 19 uur geleden