CR-V, HR-V en nu ook WR-V. Die laatste wordt Honda's meest compacte SUV gebaseerd op de Jazz. Spek naar Europese bek, ware het niet dat het karretje eigenlijk is ontwikkeld voor Brazilië. Moet Honda 'm toch naar hier halen?
Wereldnieuws is vandaag vooral Noord-Amerikaans getint, bij het autonieuws ligt de aandacht toch vooral op Zuid-Amerika. In Brazilië heeft namelijk het autosalon van Sao Paulo de deuren geopend. En daar vallen altijd wat leuke marktspecifieke dingen te rapen. Zo ook deze WR-V van Honda.
De Japanners spreken nog van een concept maar daarvoor ziet de compacte crossover er opvallend productierijp uit. Want 23-duims velgen en hyper-laserlichten sieren allemaal door afwezigheid. Wat dit dan vooral is? Een opnieuw verpakte Jazz met het bij iedereen zo gegeerede offroadjasje. Ook al tonen die Jazz-genen aan dat je in het beste geval kan ontsnappen aan een diepe modderpoel.
De WR-V werd ontwikkeld door het Braziliaanse R&D-center van Honda en blijft waarschijnlijk ook in de contreien hangen. Al toonde Ford eerder aan dat niet alles van Zuid-Amerika in Zuid-Amerika blijft. Niet waar EcoSport?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 52 min geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 7 uur geleden