De stoelendans met dieselgate als achtergrondmuziek is verre van gedaan bij de Volkswagen Group. Pas aangestelde Audi’s head of Powertrain Development, Stefan Knirsch, stapt al terug op na amper zijn stoeltje warm te hebben gemaakt. Kennis van de sjoemelsoftware ligt mogelijks aan de basis van zijn vertrek.
In januari stapte Ulrich Hackenberg op als hoofdingenieur voor de aandrijflijnen bij Audi. De reden? Zijn naam werd gelinkt aan de ontwikkeling van de ondertussen befaamde sjoemelsoftware op de EA 189 dieselmotor. Audi stelde meteen Stefan Knirsch aan als opvolger. Die verlaat nu nog geen jaar later met onmiddellijke ingang het bedrijf.
Hoewel geen officiële reden meegegeven, werd de man vorige week in Duitse media genoemd bij de ontwikkeling van de sjoemelsoftware voor de 3-liter V6-motoren van de VW Group. Een gerucht dat bevestigd noch ontkracht is. Wel verklaarde Knirsch eerder onder eedaflegging dat hij niet op de hoogte was van de software. Bezweken onder de druk? Toch gesjoemel aan zijn vingers? Wie zal het zeggen.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 19 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 21 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden