Uiteraard: Volgende A AMG doet het met 400 pk

mercedes-amg-a-45-4matic-2015_01

Ooit een cijfer voor extreme sportwagens, binnenkort beschikbaar in een hatchback. Geef toe Mercedes, 400 pk in je A 45 AMG, is dat er niet een beetje over?

Vijftien jaar geleden was je een complet baas met je 355 pk in je E 55 AMG. Tegenwoordig zijn er tig hatchbacks die je overtreffen. Dat is al het geval met de huidige Mercedes-AMG A 45, de volgende generatie in 2018 gaat daar nog eens gretig over. Want de ingenieurs uit Affalterbach mikken op 400 pk uit de 2-liter viercilinder die momenteel voorin ligt.

Of dat de betrouwbaarheid van het blok ten goede komt, daar hebben we onze twijfels over. Verwacht wordt alvast dat het blok wordt gekoppeld aan de nieuwe 9-traps automaat met dubbele koppeling vanuit pakweg de S-Klasse Coupé. Alles om de sprinttijd onder de 4 seconden te krijgen. Juist, dat las je goed.

In 2018 kunnen we de volgende generatie A-Klasse verwachten, de AMG-variant zal niet veel later volgen en gebruik maken van meer aluminium in zijn bottenstructuur.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Adriaan 17:16
afbeelding van Adriaan

Huidige moto's, zoals de Yamaha R1 halen toch ook makkelijk 200pk uit 1000CC, dus waarom zou 400pk uit 2000cc dan per definitie onbetrouwbaar worden?
Die auto's zijn zo duur dat er wel ergens budget zal zijn om de nodige onderdelen te verstevigen zodat ze die krachten aankunnen. Only time will tell, maar als je ziet hoe onbetrouwbaar land rover v8 benzine motors zijn, en die barsten dan niet eens van het vermogen...

Techno Patat 03:45
afbeelding van Techno Patat

Ze doen nu al gechipt probleemloos 400 pk :-)! En wat dan met al die evo's die zoveel pk's draaien?

Betrouwbaarheid lijk het probleem niet, het probleem zal zijn dat die met z'n C63 met dubbel zoveel eurotjes op de factuur niet sneller meer zal zijn dan een 2.0l met awd :D!

Audi22 15:20
afbeelding van Audi22

Het grootste nadeel is dat die blokken afhankelijk zijn van de turbo, het blok zelf geeft geen meerwaarde, daarom heb je een veel tragere gasrespons omdat die turbo moet opspoelen. Peugeot rcz heeft daar bv ook serieus last van. Daarom is bmw met de mini ook naar de 2 liter gegaan vanwege de gas respons / soepeler rijden daardoor.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws