Ongeveer 99 procent van het cliënteel zal er niet bij stilstaan, maar afhankelijk van de uitvoering krijgt de nieuwe Toyota Prius een ander setje batterijen. Batterijen die op het eerste gezicht exact dezelfde prestaties weten op te teken. Waarom dan een verschil?
Standaard krijgt je nieuwe Toyota Prius een nikkel-metaal hydride batterijpak aan boord. Shop je voor de hogere uitvoeringen, dan krijg je een lithium-ion batterijpak onder de carrosserie. Dat doen de Japanners niet enkel omdat lithium-ion nu eenmaal beter klinkt, nee, Toyota legde zichzelf de verplichting op om ervoor te zorgen dat elke Prius, ongeacht de opties en uitvoering, exact dezelfde prestaties en het zelfde normverbruik kan neerzetten.
Steek je de Prius vol opties, dan zeult 'ie ook meer gewicht mee. Laat dat net zijn waar de lithium-ion-batterijen een mouw aan kunnen passen, want die zijn maar liefst 16 kilogram lichter dan de nikkel-metaal hydride-exemplaren. Waardoor het extra gewicht gecounterd wordt en jij weeral een weetje hebt om mee uit te pakken op café.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 8 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 11 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden