Na de productie van de 375 P1's zou McLaren overstappen op het bouwen van de P1 GTR. Het Britse bedrijf lijkt echter te veel goesting te hebben in hun 1.000 pk sterk circuitbeest waardoor de productie nu al gestart is.
Er zijn twee redenen voor de vroegere start van de productie; Of McLaren wilt niet wachten, of de klanten kunnen niet wachten. Dat laatste is logisch, want het cliënteel tikt even 2,7 miljoen euro af voor een wagen waarmee ze niet eens op de openbare weg kunnen. Wat ze dan wel krijgen? De meest extreme McLaren ooit met 1.000 pk achterin.
De Britten schatten dat er zo'n 45 P1's zullen omgebouwd worden tot GTR. Dat het op lange termijn een collectorenitem wordt, dat staat nu al vast.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 10 uur geleden