Het gaat de Zweedse hypercarbouwer blijkbaar voor de wind, want Koenigsegg heeft besloten om een tweede productielijn op te starten zodat er volgend jaar dubbel zoveel auto's van de band kunnen rollen. Verwacht je echter nog altijd niet aan massaproductie.
Op dit moment rollen er 10 tot 15 wagens per jaar uit de fabriek van Koenigsegg. Best knap voor een merk dat ongeveer alles zelf ontwikkelt en bouwt. Echter breidt het merk haar portfolio steeds uit - met bijvoorbeeld de One:1 en Regera - waardoor het zich genoodzaakt voelt om een tweede productielijn op te starten. Dat kan ook niet anders, want meer wagens bouwen op de huidige lijn is technisch onmogelijk.
Zo hebben ze 1.000 manuren nodig voor het carbon koetswerk en dik drie maanden voor de met de hand gebouwde 5.0-liter twinturbo V8. Vanaf 2016 is de tweede productielijn (die eigenlijk zo goed als een kopie van de eerste is) klaar waardoor er op jaarbasis ruwweg 30 wagens kunnen gebouwd worden.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden