10 miljoen lijnen code zijn er geschreven voor de Ford GT. Moest je het willen weten; dat zijn er 3 miljoen meer dan er gebruikt worden in een Boeing. Zeg nu nog eens dat de GT oldschool is...
Auto's zijn tegenwoordig rijdende computers. Met de nieuwe generatie GT wordt dat nog eens pijnlijk duidelijk. Want waar de vorige generatie lekker oldschool aanvoelde, puilt de nieuwe uit van de technologie. Letterlijk, want aan boord zitten 50 sensoren, 28 microprocessors en - hier komt het - 10 miljoen lijnen aan code. Dat zijn drie miljoen lijnen meer code dan er geschreven is om de Boeing 787 Dreamliner in de lucht te houden.
De reden waarom er extreem veel lijntjes code zijn terug te vinden in de software van de GT ligt aan het feit dat Ford onderdelen gebruikt die ze al hebben gecodeerd waardoor een gloednieuwe set code niet mogelijk was (lees: te duur en tijdsintensief). Heb je trouwens geen idee wat die code in de realiteit gaat doen? Er bijvoorbeeld voor zorgen dat je met weinig ervaring als een complete held over circuit kan knallen. Zolang er geen chipje doorbrandt natuurlijk...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden