Een autohandelaar uit Erpe-Mere is met zijn vrouw naar Venezuela getrokken. Niets mis mee? Bwa...
Bart Van Caenegem, de man achter "BVCPro eerstekeus tweedehandswagens was tot over een tijdje een gewone autohandelaar. Tot hij op een dag een snood plan bedacht. Hij verzamelde zoveel mogelijk wagens van klanten "voor onderhoud". In werkelijkheid verzamelde hij gewoon wagens die hij snel kon verkopen achter de onwetende eigenaars hun rug.
Toen klanten persoonlijk even gingen vragen hoe het met hun wagen gesteld was bleek de hele zaak leeg en opgedoekt te zijn. Geen wagens meer te bespeuren. Deze snelle verkoop maakte hij mogelijk door de auto's snel te transporteren naar buitenlandse handelaars. Met het geld van ongeveer 40(!) wagens kocht hij zich een nieuw zorgeloos leven in Venezuela. Samen met zijn vrouw. De reputatie van kleine zelfstandigen in de autobranche is er niet beter op geworden...
En de gedupeerden? Die kijken machteloos toe...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden