Volkswagen wil nieuw budgetmerk

Volkswagen denkt aan een nieuw merk onderaan hun ladder. Dat lees je goed, Skoda is immers niet meer het budgetbroertje dat het bij de overname was en volgens Volkswagen is er opnieuw plaats voor een merk met een model van rond de 5.000 euro. Die wagen moet vooral scoren op de ontwikkelingsmarkten in het oosten en in Zuid-Amerika.

Net boven dat bedrag is er al een Jetta en een Polo in India (rond 7.000 euro betaal je daar), en ook in Brazilië wil men de Seat Toledo voor iets meer dan 7.000 euro van de hand doen. Toch ligt de echte uitdaging volgens Ulrich Hackenberg (chef ontwikkeling) bij het ontwikkelen van een wagen in de klasse 5.000 tot 7.000 euro. Laat dat toevallig net de klasse zijn waarin Dacia opereert met de Logan.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws