Imperia pakt uit met de nieuwe GP

Enkele weken konden we op Canvas nog zien hoe de vroegere Imperia fabriek staat te verkommeren. Allemaal vergane glorie, dat dachten we toen. Niets is echter minder waar, want het merk zal terug haar plaatsje claimen aan de sterrenhemel en stelde op het Autosalon van Brussel dan ook de Imperia GP voor aan het grote publiek. De GP ("Green Propulsion") is een hybride sportwagen en hiermee bouwt het merk voort op een oude traditie.

Onder de motorkap vinden we een 1.6-liter benzinemotor (212pk) en een elektromotor (136pk) terug. In zuiver elektrische stand doe je over een sprint naar de 100km/h 6 seconden. Roep je de hulp in van de benzinemotor, dan pitsen we nog 2 seconden extra van die tijd. De kilometer uit stilstand wordt afgehaspeld in slechts 22,5 seconden, wat een echte toptijd is. De mensen bij Imperia zijn niet bepaald van plan om over zich heen te laten lopen door concurrentie, laat dat zeker zijn.

Om nog sterker te staan is bijvoorbeeld voorzien dat de Imperia GP als enige hybride auto kan worden opgeladen via het net, vanuit een gewoon 220V stopcontact. In een vrij gunstige tijd van 4u30 is de Imperia GP volledig opgeladen. Ten opzichte van de ogenschijnlijk grootste concurrent, de Tesla Roadster, beschikt de Imperia GP wel over een beperktere autonomie (70km) als je volledig elektrisch rijdt. Qua prijs en prestaties komen beide modellen gevaarlijk dicht in elkaar buurt.

Qua design zit het best wel ok voor deze Imperia GP. De designers hebben goed gekeken naar de modellen uit het Wiesmann gamma, maar laat dat zeker geen nadeel zijn. Dat zijn immers bloedmooie en superexclusieve auto's die bijzonder goed in de markt liggen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Yvesw 20:12
afbeelding van Yvesw

We wish you luck Imperia!
Toch wel grappig dat de Nederlanders altijd uit de hoogte doen met hun spo(r)tmerk Spyker, terwijl België prachtmerken heeft als Gillet en Imperia...

Wim 20:09
afbeelding van Wim

prachtig initiatief, heb nog niet echt gemerkt dat Nederlanders uit de hoogte doen, ik vind dat ze best trots mogen zijn om Spyker en Muller's Saab avontuur, het zet ze tenminste op de kaart, autoblog.nl heeft eens een artikel geschreven over de Belgische autogeschiedenis waarin ze erkennen dat die veel groter is dan die van Nederland

Yvesw 20:13
afbeelding van Yvesw

@Wim: En toch blijf ik het vertikken om Saab Nederlands te noemen :p

Yannick Degroeve 21:13
afbeelding van Yannick Degroeve

imperia... grootste logo ever op een auto :-p just like the old days...

super dikke bak!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws