Porsche wordt de laatste weken langs alle kanten belaagd op marketingvlak. Eerst was er Mini dat een mislukte poging waagde om het Duitse sportwagenmerk af te troeven op circuit. Nu komt Nissan weer aankloppen met wat anti-reclame voor Porsche. Nissan had op het Goodwood Festival of Speed een aantal wagens bij die op de flank (hier van de Nissan 370Z) de score bijhielden van het aantal wagens ze op de Nurburgring hadden verslagen.
Ook het BMW- en het Audi -logo kregen een plaatsje, maar bij Porsche schoot dat in het verkeerde keelgat. Men vroeg om het merklogo onmiddellijk te verwijderen vanwege copyright, waarop Nissan het logo verving door het woord 'Porsche'. Andere reclamecampagnes van Nissan zijn iets subtielere hints naar Porsche, met slogans als "Kaisers Chiefed", "The Winner Hans Down", en "The Germans Came Off Wurst" Een groot billboard in de Imax van Londen draagt de slagzin "How to beat the Germans".
Bron: The Guardian
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden